tisdag 15 december 2009

nysnö......

Det har väl knappast undgått någon att det är galet mycket snö ute....fint tänkte jag innan jag sträckte varje lite muskel i hela kroppen. Ja och hur lyckas man med det då, jo man halkar till 50 gånger på väg till jobbet och sen 50 gånger till på väg hem. Så såg ni en svartklädd människa med för tunna strumpbyxor och för stora skor som flaxade och viftade som en skadeskjuten fågel så var det garanterat jag. Nu känner jag mig helt mörbultad och ganska uttråkad på köpet. Ensamvecka= ganska skönt men också ganska ensamt, precis som namnet antyder. Jag borde väl tvätta lite kanske, eller nåt annat nödvändigt, men det lockar ju knapppast! Istället bjuder jag på dagens samtalsämnen:

Varför är folk(läs föräldrar) så himla tjuriga och otrevliga ibland?
Svar: de är stressade och tar ut sina aggressioner på de som finns tillhands(vi), de är mycket självupptagna och respektlösa, eller de är bara dumma i huvet.

Är det okej att dricka julmust varje dag?
Svar: Nja...vi kom fram till att det är okej(eller det var väl mest jag som tyckte det) sen ville Mirre upplysa mig om hur många sockerbitar julmust innehåller. Jag tackade vänligt men bestämt nej till denna info......

Vilka konsekvenser får det om man inte ser sig för i pulkabacken?
Svar: Åker man på sina kompisar med stjärtlappen får man en tillsägelse. Om man gör om det utan att bry sig om förmaningen får man veta att det finns risk för att stjärtlappen tas ifrån en. Efter detta är problemet löst, då ingen vill riskera att glädjen över den efterlängtade snön ska tas ifrån en.

Hur man bör bete sig vid matbordet
Svar: Ät din mat! Sitt ordentligt på stolen, skrik inte, sitt ordenligt på stolen...prata inte för mycket, ät inte med händerna, ät med din gaffel, ät med dina bestick, ät inte med händerna, sitt ordentligt.....eh har jag glömt nåt????


go kväll!

1 kommentar:

  1. hahaha, bra summering av dagen =) 13 sockerbitar i en 50cl Lindha, 13! /Mirre

    SvaraRadera