fredag 29 januari 2010

Drömmen....

Jag: Åh varför skulle vi åka hit!!!Vart är vi förressten?
F: Vi är i Tunisien...
Jag: Men mamma har alltid sagt att man ska låta bli att åka till Afrika, det är så läskigt där...
F: Ja ja men vad ska vi göra? Vi åker till Maldiverna nästa gång!

Vi går över en stor gräsmatta, inga andra människor syns till. Plötsligt börjar det sticka på benen, det gör galet ont! Jag börjar springa och slår mig samtidigt över benen för att få bort det som gör ont. Jag kollar ner och det är fullt av stora, röda stickiga larver som biter och suger på mina ben. av nån anledning vill de uppp mot mina trosor...jag får panik och skriker. F slår också och springer, men skriker inget.

Jag: Hjälp vad ska vi göra de är ju livsfarliga!!!!
F: Äsch det är bara insekter, det går snart över...
Jag: men det gör jätteont! (kändes ungefär som om nån stack knivar i benen)

Vi springer vidare och plötsligt är larverna borta...Jag undrar om det är jag som är överdrivet rädd eller om F är dum i huvet som inte kände vad jädra ont det gjorde.

Tillbaka på hotellet vill jag ha vin, men i broschyren står det att det inte finns någon alkohol att få tag på eftersom invånarna är ateister och då dricker man inte! Skit tänker jag...jag är ju också ateist.

Precis innan jag vaknar är vi på en flygplats och vi får inte åka tillsammans hem...de säger att vi är galningar och har planerat för nåt galet vi ska utföra under flygresan. Vi försäkrar dem att så inte är fallet...

Sen vaknar jag upp kallsvettig och rycker undan täcket för att se vart larverna tagit vägen! Puh inga larver....


Om någon kan tyda denna dröm så säger jag: Varsego!!!!

1 kommentar:

  1. Ha ha!!! Det var den sjukaste dröm ever,,,, fy fan för äckliga larver,,, Tur att du våga äta räkorna då, dom har ju lite larvliknande form,,,!!

    SvaraRadera