lördag 2 januari 2010

Det ordnar sig alltid till slut...


2009 var sammanfattningsvis ett mycket händelserikt år, men tyvärr med ganska mycket negativa inslag. Om jag ska tala klarspråk och verkligen säga det med mina egna ord så var det ett rent ut sagt pissigt år. Många stora förändringar skedde, både psykiskt och fysiskt. Jag har gjort saker jag har varit livrädd för men som har förändrat mitt liv. Jag har fightats, gråtit, svurit och skrattat! Människor jag älskar har splittrats men nya underbara människor har tillkommit i mitt liv.


För mig är det så lätt att klara av saker och tycka att det är "okej" då det händer, men långt senare kan smällen komma och jag kan inse att det faktiskt "var" riktigt jäkla jobbigt! Min styrka och min svaghet är att jag är så överdrivet positiv och glad för det mesta. Men en sak är säker...jag kan aldrig lura mig själv.


I år har jag inga nyårslöften av ytlig karaktär.....det enda jag vill med det nya året är att behålla det lugn och den styrka jag känner i mig själv just nu. Jag vet att jag kan göra och klara allt jag vill och den positiva sidan av mig säger bara: det ordnar sig alltid till slut!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar