tisdag 24 november 2009

Min vecka.......


Huvudpersonerna i de bloggar som jag läser verkar ha så galet intressanta och lättsamma liv.

Många av de här bloggerskorna brukar börja veckan med att göra en lista på vad som händer i deras liv just den här veckan. Det brukar vara allt från biopremiärer, till en fotografering för nån tidning eller vilka de ska fika/festa med. Jag funderade en stund på hur min veckolista skulle se ut om jag skulle skriva en här på bloggen....


Måndag: Jobba, äta, kolla tv/dator, sova

Tisdag: Jobba, äta, kolla tv/dator, sova

Onsdag: Jobba lite mer, äta...o.s.v.

Torsdag: Jobba, klippa mig, bio

Fredag: Jobba jätte mycket, äta, somna i soffan vid åtta.......


Ibland när jag skriver här så tänker jag.....men vem sjutton vill läsa om vad jag käkat till middag eller hur min dag på mitt alldagliga jobb varit. Men vid närmare eftertanke så skryter jag hellre med att jag har ett jobb där man får hugga i lite, använda både hjärnan och kroppen, än att bara glida på en räkmacka. Visst det är jädrigt slitigt ibland och visst skulle jag önska mig lite mer glamour i mitt liv......men för sjutton, sitta på café hela dagarna, ta bilder på sig själv, visa sina senaste shoppingfynd hela dagarna i ända, det kallar då inte jag att jobba i alla fall! Nä fram med lite mer vardagsrealism..... det är bara att inse, alla har inte så jädra mycket roligare än vad man själv har!

1 kommentar:

  1. Jag vill bara göra inlägg om fotot, tycker jag har sjukt snygg friss där!!! Fast det har du ju alltid förståts!!!

    SvaraRadera