lördag 2 juli 2011

Nightlife


Igår kväll satt vi i lugnan ro(tantuttryck) och tittade på "Kill the irishman" som för övrigt var en grymt bra film, baserad på en sann historia om maffian i Cleveland på 70-talet. Hur som helst kom i alla fall en mal inflygandes i vardagsrummet....stor som en jäkla fladdermus(missuppfatta mig inte..fladdermöss gillar jag) och katterna blev som galna och jag blev ännu galnare. Skulle resa mig upp lite försiktigt för att försöka smita undan, då flyger den rakt emot mig..paniik! Jag rusar in på toa med krökt rygg och skriker till F att jag inte kommer ut förens han har röjt den ur vägen. Djurälskaren F dödar den inte utan släpper fint ut den i frihet igen. Sen får han svära på katternas liv att den är borta och först då kan jag komma ut från toan. Jag vet inte om jag är ensam om att reagera så här inför diverse insekter? Jag tror inte det...F tycker i alla fall att jag borde gå i nån slags behandling för min insektsfobi, men då frågar jag mig....vill jag verkligen gilla insekter? Njä jag tror inte det...dessutom gillar jag istället ormar och liknande som andra är livrädda för, så jag tycker det jämnar ut sig lite...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar