tisdag 9 februari 2010

När man orkar....

I bland....och då menar jag ibland, så har jag lite energi kvar efter en dag med "kidsen" då ägnar jag mig gärna åt att hitta på nya maträtter eller pyssla med nåt i köket. I dag slängde jag ihop räkor i whiskeysås med fullkornspasta...

Man behöver givetvis räkor(jag körde frysta) coctailtomater, salladslök, parmesanost och whiskey(ville inte göra spritreklam så jag censurerade bort den ha ha)

Hacka det som hackas bör...stek i smör, pudra över lite mjöl, häll på en skvätt whiskey och matgrädde(3dl) krydda med salt, peppar, parmesan och en liten sked sambal olek och låt koka ihop. När såsen har kokat i ca 15 min, häll på räkorna.



Koka pastan(men det fattar väl alla) eller????



Klart!!!! Ser blekt ut men smakade riktigt gött!



Sen blev jag galet sugen på chokladbollar så då slängde jag ihop ett gäng såna också! Jag är kass på att baka men den här barndomsfavoriten bemästrar till och med jag(receptet finns på havregrynspaketet om ni inte visste det)

Jag behöver väl knappast informera om vad jag ska ägna resten av kvällen åt då.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar