onsdag 3 februari 2010

Hjälp!!!!!!!!




Mycket produktiv dag i dag....jobbat dubbelt(vikarie fanns på plats men hade ju i princip kunnat vara ensam). Sen blev det core på friskis med Dess, hem och laga mat, äta och dö litegrann i soffan!

På jobbet fick jag den brilljanta idén att vi skulle ta med kidsen och en limpa för att gå ner till ån och mata änderna(mestadels för att jag kände mig tvungen att gå ut men var för lat och frusen för att stå och häcka i en park) När vi kom dit måste jag ju medge att det var ganska mycket änder i ån( ca 100 eller fler) men jag tänkte liksom aldrig på att det kunde bli ett problem. Vi tog fram limpan och började mata lite lätt....plötsligt är vi omringade av änder...de var överallt, flög ovanför våra huvuden klättrade på skor och ben, hoppade(på änders vis) för att nå brödbitarna, en flicka blev biten två gånger. Jag försökte kasta långt ifrån oss för att få bort de från kidsen, men tyvärr fick jag själv en ganska rejäl panikattack så vi kastade hela brödpåsen och la benen på ryggen....jävla hungriga änder! Fy fan...det där gör jag aldrig om...kidsen är nog lätt chockskadade och vill förmodligen aldrig mer mata änder ha ha!



I morgon är Mirre tillbaka på jobbet och då kan det förhoppningsvis återgå till de vanliga galenskaperna....puh









Go kväll gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar