lördag 15 januari 2011

Dagens tips..

Okej detta är ett hårinlägg..är man inte intresserad så bör man stanna här...
Eftersom jag är en van mixtrare när det kommer till frisyrer och hårfärg så tänkte jag tipsa om ett färgkit som jag precis testat. Detta är inget nytt utan har funnits ett tag, men jag har varit rätt skeptisk. Förpackningen ser ut som ovan och innehåller slingningskit och färgkit. I anvisningarna ska man först färga håret och sedan applicera slingor..jag gjorde istället tvärtom. Jag slingade först håret med blekningen, sköljde ur den efter 15 min och lade sedan på färgen i ca 15 min.
Från början hade jag mörkbrunt hår, nästan mot svart, som jag tyckte gjorde mig om möjligt ännu blekare än vad jag är...jag ville ha lite mer liv i håret, utan att bli ljus.
Slutresultatet blev naturligt uppljusat med lite slingeffekt och inte ett fläckigt parti så långt ögat kan nå...Blekningen ljusar endast upp i tre steg så det är ingen större risk att det blir "för" ljust eller fläckigt. Kan verkligen rekomendera denna, men då i den omvända ordningen...

1 kommentar: