söndag 16 maj 2010

Personligt.....

Det här med förväntningar kan ju både vara väldigt trevligt men också påfrestande. Ibland kan förväntningarna inför nåt stort eller roligt nästan vara roligare och mer värt än själva händelsen. Uppladdningen, planeringen, spänningen......
Förväntningar man har på sig själv eller andra tenderar ofta att bli för stora eller alldeles för orealistiska. Jag har alltid haft väldigt höga krav på mig själv, när det kommer till det mesta! Jag har nog därför ganska lätt för att ställa höga krav på min omgivning också, på gott och ont! Jag vill inte utge mig för att vara utan brister på något sätt men jag vet att jag är en person som ger mycket till andra....jag har därför vissa förväntningar på att andra ska ge tillbaka. så är tyvärr inte alltid fallet. Det resulterar ofta i en stor besvikelse för mig, något som jag fortfarande lär mig att hantera. Jag tror att många känner som mig i bland men det är inget man pratar om med andra. Tyvärr vill ingen blotta sig för mycket eller framställa sina mindre bra sidor för mycket. Synd säger jag! Tror att man skulle lära sig mycket av andras tankar och erfarenheter och få en bättre gemenskap med andra! Jag är medveten om att jag flummar lite nu...men den här känslan kunde jag inte bli av med så jag tyckte det var bäst att blotta mig lite för omvärlden....känns redan bättre måste jag säga!!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar