fredag 22 juni 2012

Vilken underbar sovmorgon! I hela 1,5 timme skulle jag få vila mitt tunga huvud på kudden, jajemän. Så när jag äntligen somnat om efter lous lilla serenad och Fredrik noggrant stängt dörren efter dem börjar katt nr ett att jama. Dyrbara sömn gick upp i rök efter endast 20 minuter. Katt avlägsnas och jag somnar om. Katt nr två sjunger en sång, hejdå sömnen! Katt avlägsnas och jag somnar om...i ungefär tio minuter. Människa nr ett kommer in och frågar om gröt. Tack å adjö sömnen. Somnar efter en lååång stund...människa nr två skriker, somnar snabbt om. Tjugo minuter in i den ljuvliga sömnen väcks jag åter igen, denna gången är klockan 08:03, med nästan en halvtimme kvar av min sovmorgon, och grannen bestämmer sig för att binda krans på uteplatsen till tonerna av heavens on fire! Hejdå, farväl sovmorgon...vi ses en annan gång med nytt försök! Eh glad midsommar förresten



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar