tisdag 19 april 2011


Hej å hå från tårtfabriken...i dag har jag jobbat i bageriet på kvantum och producerat prinsesstårtor och operatårtor. Hade en mycket bra "lärare" som är konditor och verkligen superduktig. Kul att kunna alla små knep som gör det lättare och snyggare. Nu ska jag väl inte påstå att allt gjorde var skitsnyggt men det gick bättre och bättre allteftersom dagen gick. Den roligaste maskinen i bageriet är "mangeln" eller kavelmaskinen som den officiellt heter..eller näe jag vet faktiskt inte vad den heter om jag ska va ärlig! I alla fall så kavlar man marsipan i den och aktar man sig inte(trycker på stoppknappen i tid) kan det komma marsipan flygandes. Gräddmaskinen är inte fy skam den heller...tänk om man hade de resurserna hemma liksom...
I morn drar jag till viken ett par dagar för att fira pappa som fyller 60...lite påsk ska man väl fira också antar jag....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar