tisdag 26 oktober 2010

Omg what a night....

Okej det började med att vi hade slut på dressing till salladen så jag blev ivägskickad för att köpa ingredienser till den, inga problem. När jag kommer tillbaka har "kocken" börjat lite lätt med dressingen, men han har dessutom skurit av sig toppen av långfingret. Blod, blod, blod everywere! Jag blir lite skakis och sen lätt illamående när han visar upp fingertoppen som han har i sin andra hand. Han tycker inte att det är så farligt så vi jobbar vidare. Det börjar komma in beställningar och jag blir guidad att göra en del mat. Hans finger har inte slutat blöda efter 2 timmar så då blir han ivägskickad till akuten av barpersonalen. Just den här tisdagen är det bara han som jobbar(och jag men det räknas inte) Personer rings men ingen kan rycka in och jobba. Kocken måste dra vilket innebär att jag plötsligt är ensam i köket. En tjej från baren frågar om det är några maträtter jag inte kan...jag säger att jag fixar det mesta utom köttet så det stryker vi från menyn. Resten av kvällen står en totalt matokunnig människa en en praktikantrookie och lagar rätt efter rätt åt hungriga människor....OCH det går bra! Visst mitt hjärta slår i tredubbel hastighet, svetten rinner efter ryggen och benen känns som gelé. Efteråt var det sån lättnad att ha klarat av det så det går nästan inte att fatta! Puh! Nu sitter jag i soffan med katt och smågodis och firar det faktum att jag fan är bra jävla cool när jag måste. Det var allt mina vänner! Go natt...i morgon är en ny händelserik i dag

4 kommentarer: