torsdag 7 oktober 2010

Om att ändå veta...


Ena dagen vill jag bo i ett varmt land, ett enkelt liv, ha massa djur och bara leva. Nästa vill jag köpa ett rött hus i dalarna, öppna egen restaurang, slita och kämpa, känna att jag lever, bo vid vattnet, vara ute i skogen. Hittills har jag drömt om att bli lärare, att måla, skapa, fixa, pyssla, vara kreativ själv och tillsammans med andra, jag drömmer om att laga storslagen mat, bli Jamie Olivers kvinnliga motsvarighet, slava i köket så att svetten lackar i pannan. Utöver det kan jag säkert komma på en handfull andra saker jag skulle kunna tänka mig att ägna mig åt också. Ibland får jag för mig att jag är obeslutsam, en dåre på en krokig väg. Fast egentligen vet jag att det finns inte bara en väg, ett val, ett alternativ. Det finns hundra och tusen. Jag har kommit fram till att det inte finns ett kall i livet, det finns omständigheter och det finns tillfällen som inte kan gå mig förbi. Jag har bestämt mig för att det är ok att drömma om massa olika saker, även om allt inte blir av. Det som händer kommer att hända för att det var så det var menat! Just nu är min plats i köket, omgiven av matos, kreativitet, stress, härliga människor och positiv framtidskänsla. Jag har ingen aning om vad som händer sen...men jag välkomnar allt eftersom jag vet att jag fixar det oavsett!

1 kommentar:

  1. Såna här inlägg gillar vi <3 vägra vara en robot!

    SvaraRadera