fredag 3 september 2010

Fina vänner...

Det är torsdagskväll, kl är åtta och jag vill bli blond! Jag ringer min fina granne och hon skjutsar mig för att köpa blekning. Håret bleks och som alltid när man bleker håret hemma, så blir det gult! Gult, gult, gult och inget annat! Jag ser mig själv i spegeln och hoppas verkligen att toningen jag ska lägga i sen tar bort det mesta av tokfärgen. Det gör den inte! Inte ett endaste litet dugg! Kl är nu elva och alla vettiga människor som har ett jobb att sköta har gått och lagt sig. Jag skickar några desperata sms till min finaste kollega. Kl åtta på morgonen kommer hon med en kasse med silverschampoo för att rädda min dag! Det hjälpte inte ett dugg tyvärr. Nu sitter jag här med gult hår och har inte riktigt bestämt mig för hur jag ska gå vidare med det här problemet! Men med eller utan problem så vill jag bara framhålla mina fina, underbara, hjälpsamma vänner som ställer upp oavsett vilka galna infall och idéer som jag får. Som gör sitt bästa för att rädda mig ur en knivig situation! Sen kommer jag alltid sätta mig själv i skiten för att jag är så impulsiv och så lätt får för mig saker..men att veta att ni fina finns, det gör mig lycklig i hela hjärtat!!! Love you

2 kommentarer:

  1. Du gör allt så mycket mer spännande! Love u! /Mirre

    SvaraRadera
  2. Instämmer med föregående talare!

    som man behandlar andra blir man själv behandlad. Så det är inte så konstigt att vi ställer upp i vått och torrt. =)

    SvaraRadera